سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی
سرخط خبرها

ادعای عجیب مدیرعامل ایران خودرو | برخی استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی، آپشن حساب می‌شود + فیلم

  • کد خبر: ۱۲۹۱۶۷
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
ادعای عجیب مدیرعامل ایران خودرو | برخی استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی، آپشن حساب می‌شود + فیلم
مدیرعامل ایران خودرو به تازگی و در اظهاراتی عجیب بیان کرد که برخی استانداردهای ایران در خودروهای خارجی، آپشن محسوب می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرغم اجرایی نشدن تمامی موارد استاندارد‌های ۸۵ گانه در صنعت خودروسازی که چند سال پیش مصوب شده بود، مدیرعامل ایران خودرو اخیرا در اظهاراتی گفته است: «در خودرو‌های روز دنیا بسیاری از استاندارد‌هایی که ما درکشور داریم، وجود ندارد! استاندارد‌هایی که در کشور ما اجرا می‌شود، در کل دنیا جزء استاندارد‌های سخت‌گیرانه است. در واقع، برخی از استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی آپشن محسوب می‌شود.»



این موارد در حالی بیان می‌شود که طی سال‌های اخیر، سطح استاندارد ایمنی در جهان به شدت ارتقا یافته است و در کشور‌های غربی، خودرو‌های فاقد سامانه پیشرفته «ترمز گیری خودکار»، موفق به کسب نمره کامل در استاندارد تست تصادف نمی‌شوند.

همچنین سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) نیز سال‌هاست در خودرو‌ها به شکل پیش فرض نصب می‌شود، این درحالیست که به جز تارا (به عنوان محصول پرچمدار ایران خودرو)، هیچ کدام از خودرو‌های تولیدی غیر چینی این شرکت، مجهز به ESP نیستند و تاکنون این بند از قانون استاندارد ۸۵ گانه در کشورمان اجرایی نشده است.

چندی پیش یکی از مدیران مهندسی محصول ایران خودرو از گران قیمت بودن ماژول ESP برای نصب در خودرو‌های داخلی در شرایط تحریم سخن گفت و تاکید کرد که از دی ماه قرار است با توجه به سخت گیری‌های سازمان استاندارد، این قطعه سرانجام بر روی دنا نصب شود، این درحالیست که تست‌های مهندسی دنا مجهز به ESP در سال ۹۷ انجام شده بوده و از آن زمان تاکنون، این قطعه مهم ایمنی حتی به صورت آپشن نیز در محصولات ایران خودرو (به جز تارا) ارائه نشده است.

با این اوصاف مشخص نیست که منظور مدیرعامل ایران خودرو از عدم وجود بسیاری از استاندارد‌های ایران در خودرو‌های خارجی دقیقا به چه موردی اشاره دارد، ولی آنطور که از شواهد و قرائن امر بر می‌آید، خودرو‌های تولیدی کشورمان در بسیاری موارد قادر به پشت سرگذاشتن استاندارد‌های ایمنی کشور‌های پیشرفته و حتی کشور‌های آمریکای لاتین و هند نیز نیستند.

از این رو احتمالا اشاره مدیرعامل ایران خودرو به وجود برخی ویژگی‌های بازار پسند، نظیر بدنه دو رنگ ۲۰۶ یا سقف شیشه‌ای پانورامای رانا و ۲۰۶ باشد که اساسا در راستای افزایش قیمت در خودرو‌های ایرانی نصب شده اند و به نوعی قطعه‌ای آپشنال (در مقایسه با نسخه اولیه با سقف معمولی) محسوب می‌شوند و طبیعتا نمی‌توان از چنین مواردی به عنوان استاندارد خودرو‌های ایرانی یاد کرد. به خصوص که در زمینه ایمنی، کیفیت، مصرف سوخت، قوای محرکه و بسیاری موارد دیگر، عمده تولیدات خودروسازان دولتی کشور چند دهه نسبت به رقبای مشابه در کشور‌های همسایه قدیمی‌تر هستند و با توجه به تحریم‌های سنگین صنعت خودروسازی و قیمت تمام شده خودرو‌ها نیز، امکان به روز رسانی یا جایگزینی بسیاری از پلت فرم‌های باستانی موجود در کشور عملا وجود ندارد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->